Selasa, 7 Februari 2012

Antara main dan cita-cita...



Pagi yg cerah dan hari cuti pula. Bawak budak2 tecik ni main kat laman depan. Kira ini first timelah, mereka keluar. Selalunya main dlm rumah @ kat belakang sbb kat depan jalan besar . Takut mereka lepas ke jalan, naya jer...... Sukernya mereka, mengexplore kawasan baru

Tepi cikit, abg Melah. Tite nak panjat atas.
Bontot abg Melah ni becorlah...

Wooo.... manyaknyer kapal selam atas jalanraya ni
Nanti tite pun beli catu.
Tite nak beli kapal celam pecona....

Tulun, tulun... tepale caye tecepit...

Ini mesti okok angka ni... (nangka)
Wah, mama tanam okok angka dlm pasu.
Nanti senanglah tite nak ambik wuah ia...

Ni pulak okok adi (padi)...

Nanti tite nak bukak kilang adi depan umah mama...

Milo : He... he, nak untah tite dengar....
nak ukak ilang adi, onon...
Ilang aik boleh,lah...he, he....

Soya : Suker ati tite, lah....
Nah, ko Ilo. Duss...dussss...
Tite gigit tiak ko sampai putus...







10 ulasan:

  1. ahaks ahaks...cita-cita setinggi awan:) pandai nia mendidik anak. tecit2 lagi dah pandai ada cita-cita.

    BalasPadam
  2. dah besar dh diorg..ekeke..tyme2 noty nih..

    BalasPadam
  3. wahh..bagusnya..kecik2 dah ader cita2..;)

    BalasPadam
  4. tomeinya...rasa cam naik ikut main sesama plak...T___T

    BalasPadam
  5. last last bergelut ..
    mcm budak2 juga ..
    memula depa brmain, kemudian bergaduh ..

    anak2 kucing pun gitu juga yer ..

    BalasPadam
  6. amboii..syok nye bdk2 ni main kt luar..hihhi..comey nye la..

    BalasPadam
  7. hihi... da becor ye koyang² ni ek... cemua peyat² yagik... cib bek x de yg peyat N... nanti came lak ngan bebudak cinonet aunty MM... hikhik~

    BalasPadam
  8. Kak menanti2 citer seterusnya, bukan apa, kak pun pernah bela satu masa dulu..klu tak salah mencapai 12 ekor .. tapi skrg tak lagi, mana2 yg datang bertandang tu kita beri le sikit2 belaian & makan..

    terhibur tengok perangai masing2..

    BalasPadam
  9. comeyyyyy.. pelat lagi..:p

    BalasPadam