Selasa, 31 Mei 2011

RM 50,000...


Akhbar Kosmo hari ini, Pendera Haiwan akan didenda rm 50,000 atau penjara 1 tahun penjara klik sini. Harap sangat undang2 ini tegas dan dilaksanakan dengan segera tanpa ada bla,.. bla... sana, bla..., bla... sini, akhirnya pembuat lepas ....


Apa ni cucuk2 saya.., tak baca paper ker hari..?
Dera haiwan denda rm 50,000 tau ....




11 ulasan:

  1. Mama tanya, macam mana kalau tuan kena dera dengan meoww? meoww...Nikki

    BalasPadam
  2. abg madan, repot cepat!!!

    BalasPadam
  3. Hmmm...ni nak kene bagi saman la macam ni yer..ekekeke...^^

    BalasPadam
  4. betul tu.. Semoga kurangnya kes penganiayaan terhadap haiwan lepas ni. Nak hapuskan memang manusia jenis bkn takut pd undang2 tp sekurang2nya dgn ada akta mcm ni.. dpt di kurangkan jenayah terhadap haiwan ni.
    TERKINI : MAYAT BERAT SEBAB JIN MENUMPANG DALAM KERANDA
    TERKINI : GAMBAR NIKAH SALIH YAAKOB DENGAN ISTERI KE EMPAT
    TERKINI : AGNES MONICA MENINGGAL DUNIA?

    BalasPadam
  5. salam rosma,
    klu pendera haiwan kene denda sampai rm50,000.
    apa pulak denda yg kita nak kenekan kt haiwan yg merosakan kan harta benda kita ..

    contoh kucing kita,
    merosakkan langsir dan tempat duduk motor kita ..

    ada idea ...
    hu..hu...

    BalasPadam
  6. laju je abang Madan nak applykan kat Mama Kim ye.

    BalasPadam
  7. bab2 mcm ni, up-to-date bet0i abg madan ni ye.. hehe~

    BalasPadam
  8. amboii abg madan...laju aje :D

    BalasPadam
  9. meh sini abang madan, cik hud nak picit-picit hidung tu..hehehee

    BalasPadam
  10. salam kenal..
    ada kucing sapa entah..2,3 ekor la tu...takde tuan kut...selalu masuk rumah saya...terbalikkan tong sampah...buka saji curi lauk...pancut kencing kat langsir,dinding,sofa...
    saya pi buang kat pasar borong...3,4 ari pastu dia balik semula hehe...ada petua tak?

    BalasPadam
  11. sokong! denda jgn tak denda

    BalasPadam