Ahad, 18 Disember 2011

Rumah baru.....


Hari ini Nia dan anak2nya pindah rumah baru. Dah tak sesuai duduk dlm kotak lagi. Cage yg ada kat rumah pulak besar sgt ( 3 tingkat) lagi pun dah dibooking si Merah dan Snow. Abg Madan ?. Emm..dia tu, tidor besepah. So, utk keselamatan dan keselesaan Nia dan anak2nya, terpaksalah bekorban beli cage baru. Alah, yg murah2 jer....

Lebih selesa...

" ..Tulun2.... tepale caye dah tecepit..."

Pintu cage mmg tak ditutup utk memudahkan Nia keluar masuk.
Tapi bila kita tak perasan, si kecik ni pun ikut keluar.
Bila dah keluar, merayau merata...

Last2, tepaksa pasang pagar separuh kat pintu

".. apa ni, tutup2 jln org nak kuar.."

Boringnyerrr....

"..Mama, bukaklah pagar tu. Tak baik tau kurung2 org..."



1/2 jam kemudian....

'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
V

" Ish... apa berat sgt montot ni..."

Usha tangga kejayaan...

Belum cuba, belum tahu...

Yeay.. Malaysia Boleh !!!

" Sapa yg suh kuar tadi ?.
Kang, mama suh tidor bawah pokok pisang
kawan ngan monyet, nak..?"







28 ulasan:

  1. terpaksa gelak bila baca sampai habis.

    kehkhekehkehkeh

    ada harapan jadik nakal lg kreatip budak2 tecit tu

    BalasPadam
  2. haha..kecik2 dah jadi monyet..

    BalasPadam
  3. entri yg menarik ..
    cuma utk kitten kena guna jaring yg lebih rapat ..
    tp kitten cepat jer besar ..
    lps tu tk lepas depa tu lalu celah jaring ..

    BalasPadam
  4. hehehe...gagah nak kuar jgk tuuu...buas betul...

    BalasPadam
  5. kehkehkeh berusaha bebenor dia nak keluar. tak dapat lalu jalan utama, ikut jalan belakang pulak. mmg bijak. ini kalau abang madan tau, mau tercabar kejantanan abang madan :)

    BalasPadam
  6. Ada monyet ke bawah pokok pisang tu? kelakarlah.... yang kitten seekor kat rumah ni pun dah buat semua orang bengang. Dia berkutu masa dipungut, sekarang berjangkit pada semua orang. Habis dah dua botol Frontline, masalah belum selesai....purrr....meow!

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum...
    hehehe,usaha tangga kejayaan dan kebebasan...hehe :D

    BalasPadam
  8. hihihihi..degill babab montot satgi..nanti antu gigit wooo

    BalasPadam
  9. hehehehe..nakalnyaa..pandai dia cr akal nak kuar ehh..

    BalasPadam
  10. hahahah paling lawak yg muntot berat tu...hbslah abg madan pas ni ada geng kecik leh lawan2...hehehe..tgu la abg madan...

    BalasPadam
  11. hehehe kene pagar tinggi lagi ni. hehehe penat mama nak kejar karang... :)

    BalasPadam
  12. ahahahahaha....bijak betol bebudak kenit tuh :D

    BalasPadam
  13. teringinnya nk ada kitten dalam rumah...mesti best & seronok kan kak kim...

    BalasPadam
  14. aloh aloh sedehnya gambar last tu. muka kene marah
    haha

    BalasPadam
  15. hahaha,muat plak kuar ikut situ.. dulu budak2 KW pun mcm ni, letak la pagar tggi mana, boleh gak kuar..hehe

    BalasPadam
  16. hahahaha.. muat pulak budak kecik ni kuar kot situ..hahahahaha

    BalasPadam
  17. Tengok diaorg ni kekadang tak rasa masa berlalu. Waktu tidor pon teringat aje.

    Selalu cakap sendiri...cepatlah pagi nak mengadap mereka lagi.

    Meowmania betollah!

    BalasPadam
  18. hahahahhaa....tecik2 dah degil...tak pasai-pasai nenek dah marah...:D

    BalasPadam
  19. Ayoyoyo...manyak kiutle anak2 nia...geram!!!

    BalasPadam
  20. nakai betoi!Ikut perangai sape la gamaknya...hahahaha..^^'

    BalasPadam
  21. so sweet...xtaw la nak kata apa org yg xde feel adorable tgk makhluk Allah ni...

    BalasPadam
  22. wan nor syahira ahmad7 Januari 2012 5:12 PG

    byk kali dah baca n byk kali jugak la gelak sorg2... bdk tecit ooo bdk tecit.... hehehehehhe...

    BalasPadam
  23. ALamak...singgah lagi sini..:)

    BalasPadam
  24. comeynye anak2 nia...taknak jual keeee..hehehe

    BalasPadam
  25. wargghhh geram!!
    nak peluk2!!

    BalasPadam
  26. i like!!!!! hehe... suke ngan kucing sgt2.....^__^

    BalasPadam