Ahad, 4 Disember 2011

Ekspedisi Cari Merah....


Petang semalam sibuk cari Merah. Sebelum itu Merah dan Nia ada duduk lepak2 kat jalan belakang rumah. Seketika dengar bunyi bising budak2 berlari. Cepat2 intai, Nia lintang pukang lari masuk rumah tp Merah....takder. Mulalah suspend. Al maklumlah, Merah tu....

Bermulalah operasi mencari Merah....
Lokasi pertama yg dicari budak2 yg berlari main2 tadi. Kata bebudak tu, Merah lari naik ke atas...


Merah nyorok dalam rumah kosong ni, ker...?
Puas panggil2, intai2.... takder....

Fikiran dah mula negatif,
" Dah temasuk dlm lubang ni ?, uh... silih malaikat 44.."

Terus jalan, cari lagi....
yang jumpa budak ni, tengah merayau2...

Paksa abg Madan ikut sekali ekspedisi cari Merah.
Diakan mmg 'Peronda' kaws. ni....

Tapi dia banyak rehat dari berjalan....

Lebih byk bemain...

Nia : Abg Madan seriouslah...
Jgnlah main2. Hari dah nak ujan ni...

Kite tak boleh lama2 kat luar ni, tau..
Baby kite nak menyusu...

Iyelah,..iyelah...
Membebel jer makcik ni...

Snow: Abg Madan buat apa lak tu...?
Abg Madan : Tengah menjampi, biar Merah cepat balik..

" ..Fuh kanan, fuh kiri...
Kalau dpt duit bantuan K'jaan rm 500 tu,
aku nak bawak makwe aku gi makan2,
pastu gi tengok 'Omak rindu.....
Pastu tu gi shopping beli Galaxy Tab..."





p/s : Alhamdulillah, sebelum hujan Merah balik....









18 ulasan:

  1. alhamdulillah Merah balik gak...

    awak g mana tadik Merah?

    BalasPadam
  2. terer la Abg Madan jampi...hehe..Merah terkejut kot tadi..

    BalasPadam
  3. hehe...klakor la abg madan nih :D


    alhamdulillah Merah dah balik :)

    BalasPadam
  4. wan nor syahira ahmad4 Disember 2011 2:27 PTG

    Alhamdulillah akhirnya Merah dah blk, kalu x bukan sj setakat risau, airmata pun ikut sama ni meleleh....Abg Madan, jaga le adik2 ngan baik, nanti nak kawen, adik2 abd madan gak yg akan jd pengapit...:)
    (pasni leh blajo jampi ngan abg madan, menjadi la...)

    BalasPadam
  5. abang mandan, mintak jampikan PUCCA kite balik jgk...dh lme x blik..kite rindu die...wuwuwuwuw

    BalasPadam
  6. Berkat doa baginda Ali. Alhamdulillah, balik pon. Jalan2 cuti2 Malaysia agaknya si Merah.

    BalasPadam
  7. hehe madan...jaoh jugak die meronda...alhamdulillah merah dh kembali..

    BalasPadam
  8. alhamdulillah lik jg merah..tp y glawak si madan tu..perasan org cr dia..heheh pastu letih asyik tido..mata pun tutup je...ngada ye abg madan..

    BalasPadam
  9. budak banyak bulu nih kalo setengah jam x balik..mmg buat kiter risaukan...

    BalasPadam
  10. Yang kelam kabut dicari tu selamba je ye? Geram.... purrr....meow!

    BalasPadam
  11. saspen saspen..sib baik happy ending.. :)

    BalasPadam
  12. rajin2 la akak apdetsaya suka baca kisah abg madan n the family

    BalasPadam
  13. macam serius jer abg madan carik merah...hikhik..sempat tido lak tu....tak sampai ati nak paksa bangun:D cumil

    BalasPadam
  14. merah ni nakal! nasib baik dapat balik...(^__^)

    BalasPadam
  15. serius betol muke ibu mude nia nih

    BalasPadam
  16. alhamdullillah merah balik ..
    kira hepi ending la yer ...

    nanti bawa mieow daftar utk bantuan kerajaan tuu banyak rm500/ tu
    .. he.he..

    BalasPadam
  17. Hehe2...klakarlah abg madan...nakai..:D

    BalasPadam