Sabtu, 26 Mac 2011

Kurap, kudis dan kotor...

Beberapa hari kebelakangan ini , macam ada yang tak senang dengan apa yang kami laku. Ada yang mempertikai keikhlasan hati kami, ada yang kata kami cari publisiti murah, ada yang kata kami pura-pura, saja nak cari bahan untuk menulis ...Iya, ker? Takperlah, kak Kim tak ambik hati. Itu hak kalian untuk berkata-kata. Malah, kak Kim akan alert dengan setiap yang dikatakan....


Namun janganlah hina 'anak2 cumil' kami. Mereka tak bersalah. Mereka memang kucing kurap, mereka memang kucing longkang yang kotor dan busuk. Tapi siapa yang buat mereka jadi begitu. Siapa yg bawa mereka ke longkang, siapa yang bawa mereka ke pasar2, ke kedai2, ke kaki lima?

Kurap, kudis, kotor, bau busuk itu hanya dikulit. Insya Allah, dengan sedikit air yang bersih dan ubat semua itu akan hilang. Yang tak hilang kurap, kudis, kotor dan busuk dihati....

Mudah-mudahan , Allah rahmati kita semua...

11 ulasan:

  1. {Misty}: Mama Kim,sabar ya, manusia mmg cam tu. harap muka je lawa hati hati lebih busuk dari bau jamban n longkang.

    {Misty}:psst Madan, jaga Mama Kim dan adik2 taw, cam Misty buat...jaga Granny n ahli kluarga

    BalasPadam
  2. mudah2an Allah rahmati kita...cuma kita yang tahu kenapa kita berbuat baik kepada mereka dan cuma Allah yang tahu niat kita...

    BalasPadam
  3. Peduli ape orang kate kak... Buat baik dibalas baik... =)
    Ayue pun syg sgt2 kat kucing...

    BalasPadam
  4. fedulik dgn mereka yg tak best tu..
    Allah Maha Mengetahui...:)

    BalasPadam
  5. kite bakoo je org yg hati dengki ni...
    *sori,emosinal over lak

    BalasPadam
  6. yang penting, kucing2 yang anda selamatkan dan rawati tu pasti mendoakan kesejahteraan anda... :)

    BalasPadam
  7. amin...insya'Allah mudah-mudahan

    BalasPadam
  8. salam Rosma,
    itu la salah satu tujuan penciptaan manusia,
    guna kan akal yg diberi utk berbuat baik sesama mahluk termasuk la haiwan. dan di minta kita berilmu supaya dapat menafaatkan mahluk lain termasuk haiwan supaya mendapat kehidupan yg lebih selesa di dunia. itu adalah antara tugas manusia dalam memakmurkan bumi,
    semoga allah memberkati usaha murni rosma tu ..

    BalasPadam