Ahad, 27 Mac 2011

Bunga Oh Bunga.....

Hari-hari minggu ini, meh kita cuci mata, sedut udara luar yang segar. Selalu pagi2 bukak pintu rumah, terus masuk pintu kereta. Balik pulak, bukak pintu kereta terus masuk pintu rumah. Tak sempat pun menyapa kiri kanan. Hish, hish .. tak baik tau, macam tu... senyumlah sikit. Salah satu terapi yg boleh membuatkan kita tersenyum ialah BUNGA...

Cerita pasal bunga, rasanya semua orang suka bunga. Tapi masalahnya, kita tanam pokok bunga yang keluar nanti ranting bunga. Orang tanam, makin lama makin besar, makin tinggi. Kita tanam pulak, makin lama makin masuk ke dalam tanah...

Kalau pergi tempat orang jual bunga memang gila dibuat. Berduyun2, berganyut2 bunga. Disetiap ranting ada bunga. Kadang-kadang tak padan dengan pokoknya. Pokoknya kecik jer, bunganyer, mak datok...penuh.

So, kita pun beli. Sampai rumah, itulah pertama dan terakhir kita tengok bunganya. Habih bunga dikedai, habislah....lepas tu tak berbunga2 ...Last tinggal tunggul dan akhirnya pasu terlangkup. Sekian, Wasalam..

Sama cantik, sama padan... he, he


9 ulasan:

  1. salam rosma ..
    tertarik kt kaktus tuh ...
    aby pun ada tanam kaktus juga ..
    tp tk la banyak ..

    BalasPadam
  2. laaa....ingatkan gambo kat ghumah cik Rosma tadi...... banyak beno bungenye....sekali kat nursery daaaaa

    BalasPadam
  3. ehehe..tak minat sgt ngan bunga..tak tgk pun takper..suka tgk tv..baru leh senyum..ekeke..;)

    BalasPadam
  4. hehehe..si comel tu pon nak interprem jugak..tak mo kalah..

    BalasPadam
  5. suke gambar yg last skali...nk gak interfrem..hehe..

    p/s : pg ni kucing sye mati kne langgar.=(

    BalasPadam
  6. hehe...bunga2 saya pun dah banyak yg jadi ranting jer...tak terbela semuanya..

    BalasPadam
  7. sangat amat tertarik ngan gambar yang last.

    saya tak minat bunga tp ms skolah tlah dlatih abah menanam pokok bunge....maka terpaksa la terima bunga itu secdebis dari minat dalam diam.

    BalasPadam
  8. hehe..suka gmbr yg last tu ;)

    BalasPadam
  9. Aunty Rosmawati,
    Bila Abang Madan nak hantar bunga? Saya suka bunga....makan bunga! har har har *evil laughs*

    BalasPadam