Isnin, 14 Mac 2011

Kembar Tak Seiras



Pagi tu terpaksa bawak sekali si Nia dan Merah ke tempat keja. Sebab esok dan lusa, kak Kim takder. Time sanggang nanti bolehlah lari kejap bawak mereka jumpa Vet.

Persiapan utk bawak mereka ke tempat keje satu hal. Macam nak hantar baby kembar kerumah pengasuh. Dengan botol airnya, makanan, tempat makan, tuala kecil dan 2 sangkar. Sebab mereka ini tak boleh disatukan, asyik menyembur satu sama lain. Di tempat keje, kak kim letakkan mereka di stor barang. Tempatnya ok dan ada edaran udara bersih yg cukup.

Nia tak banyak hal, dia layan tidor jer..

Berbeza dengan si Nia, si Merah kecoh dengan mulutnya
bising membebel entah apa2. Siap kencing berak lagi, uh...

On the way pegi Vet pun, dia sempat melepas lagi. Terpaksalah, berenti
tepi jalan tukar napkin. Di Vet, Nia cuma diberi ubat makan.
Si Merah kena dua liang.Terus diam...

Nanti ada kesempatan kak kim sambung lagi cerita...









7 ulasan:

  1. hehe, cian si merah, kna cucuk...kucin anis pon, klu dh kna tu, trus diam x membebel dah...haha

    BalasPadam
  2. harap mereka cepat sembuh...

    BalasPadam
  3. cepat la sembuh... kesian tgk kena kurung.

    BalasPadam
  4. alalalala..cian dia kan..tapi tak pe laa...asalkan dorang sihat semuanya...nakal siap berak kencing lagi tu kan..^^

    BalasPadam
  5. salam rosma,
    yg dalam cage besar tu tido nyenyak ..
    tp yg dalam carrier tu ..
    tk leh nak tido,
    mungkin carrier ni sempit sket kot ..
    tu yg jaga jer ...
    apepun harap cepat semboh mioew2 tu

    BalasPadam
  6. harap cepat sembuh yer..

    BalasPadam
  7. smoga cepat2 baik...bleh main ngan yg lelain...

    BalasPadam