Rabu, 22 September 2010

Roma or Soya dan kami2...

Hari ni bawak Ramadhan gi Klinik Haiwan lagi utk check up dan masalah kurap kat muker, tinge dan luka2 dibadannya. Ramadhan mmg baik, cool jer...

"..Roma, duk diam-diam yer. Jap lagi kita sampai.."


Sampai kat klinik kul 9.30am, takder org pun. "..agaknya, semua kucing kat kawasan ni, sehat2..". Tapi time aku tengah register, emm...berderet2 ibu2, bapa2, kakak2, adik2 masuk bersama bakul2 piknik diorang.

Cite pasal register, aku terlupa plak, nama Ramadhan masa first time bawak hari tu, aku cakap SOYA. Bukan apa, kerani yg buat register hari tu India. Nanti aku cakap Ramadhan, susah plak dia nak tulis.."macamana eja..? aku gak kena ejakan satu2..takperlah, kad klinik nama SOYA, kat rumah panggil Ramadhan or ROMA, mudah2an dpt berkat bulan Ramadhan, kan Roma...

Inilah kesan luka-luka di badan Ramadhan

Hari ni doktor yg bertugas bukan doktor yg sama masa first time aku bawak Ramadhan ke sini. Paling aku terkedu dia bagitahu, Ramadhan ni dulu mungkin kena dera memandangkan kesan2 luka dibadannya yg teruk. Tambahnya lagi, peratusan untuk bulunya tumbuh semula terlalu nipis sbb kulitnya dah kering. Hancur hati aku mendengarnya...siapalah manusia yg zalim mendera haiwan sekecil ni? bila dia teruk, dah tak berupaya korang tinggalkan dia kat kaki lima kedai...

                             
Sambil tunggu nama dipangil, aku sempatlah sembang2 dgn animal lover yg dtg kat klinik tu.  Macam2 tip, cite lawak, cite sedih tentang kucing kami sembangkan. They all semua peramah.. Itulah, bezanya klinik manusia dan klinik haiwan. Klinik manusia, yg datang tu orang2 sakit. Maner nak sembang2, silap2 kena penyepak - memekak jer, bercakap.. tp klinik haiwan meriah..sbb yg datang tu, orang2 yg sehat..

Pada Ramadhan semuga cepat sembuh dan pd Kak Aida, Rabaeyah, Zila, Mat dan lain2 - Nice to meet you

Tiada ulasan:

Catat Ulasan