Isnin, 1 Ogos 2011

" Esok buat lagi, yer.."


Malam semalam pegi pasar malam. Sebelum pegi check 'anak2' semuanya ada dalam rumah. Kat abg Madan siap pesan, jgn pegi mana2, jaga adik2. Hari nak hujan. Tersergeng jer misai dia, macam faham kita cakap...

"..Jangan lupa belikan tok abg Madan ayam percik,
Yong Tau Pu, rojak, nasi ayam, kebab, burger.."

Balik dari pasar malam hujan lebat. Masuk rumah check sekor2 anak bulus. Semua ada kecuali yang diharapkan menjaga budak2 ni. Mulalah hangin. Cari seluruh alam rumah, takder... Nak keluar rumah takut pulak, banyak kilat. Ambil lampu suluh dan suluh keluar rumah pun tak nampak dia.

Tiba2 tergerak hati suluh belakang rumah jiran... Ya Allah tu dia, dah terselit celah pagar belakang rumah jiran

Nak tak nak, terpaksa juga memberanikan diri
keluar rumah.Kesian pulak tengok dia..

Bukan senang nak keluar dia, sebab makcik tu dah
letak batu, kayu macam2 benda kat pagar tu..

Suh dia panjat pagar tu naik ke atas tp dia tak mahu.

Pujuk2 sambil arahkan dia pegi tempat yg lapang sikit..
Sib baik, dia nak mengikut itupun umpan dgn makanan
Dlm keterpaksaan, terpaksalah koyakkan sikit pagar jiran
untuk keluar budak degil ni...

Pada jiran, minta maaflah banyak2
sbb terpaksa koyakkan sikit pagar dia...

Masuk jer rumah, elok jer dia.
Macam takder apa2. Selamber jer belasah ayam..

Dah kenyang, baru teringat nak bersih bulu...

Lepas tu, layan tidor....ZZZzzzzz

"..Esok buat lagi yer, abg Madan....."








16 ulasan:

  1. bila kene ujan kesian nengok anak2 bulus ni kan kak..tp diorg selamba je mcm xde apa2 pun terjd...

    BalasPadam
  2. harapkan pagar..pagar pulak jejalan2 eh..haha madan..madan..

    BalasPadam
  3. abg madan ni....suh jaga adik2...
    dia pulak yg p kuar..^^

    BalasPadam
  4. abang madan ni.. mama die harapkan die, last2 die plak yg kuar merayap

    BalasPadam
  5. nakai betoi abg madan nik...

    BalasPadam
  6. Siap pesan Yong tau foo.... Tak tahannnn...


    Dah follow sini

    BalasPadam
  7. hahaha....abg madan ni sebenarnye budak paling nakal...bukan adik2 die... =p

    BalasPadam
  8. bahahaha....harapkan pagar, bang madan pula p main tepi pagar...hehehe...bang madan oiii...pndai ker makan yong tau foo tuuu...

    BalasPadam
  9. ahahahahaha....tulah abg madan tak dgr ckp mama kan dah dolat

    len kali jgn buat lg taw abg madan :D

    BalasPadam
  10. Hahahaha budak bertuah. kemain memesan tp dia yg ilang. notty...

    BalasPadam
  11. pelik kan kucing ni kak...kalau ujan xheran...kalau mandi, ketakotan cm nk kena sula tau!

    BalasPadam
  12. abang Madan p carik Sally ke?

    BalasPadam
  13. Hai....kalau anak Nicole lah tu, dah lama kena jinjit telinga. purrr *giggles*

    BalasPadam
  14. Bulan ni bulan abg madan... tu nak tunjuk skill menyelit tu... :)

    BalasPadam
  15. abg madan-abg madan.
    ada jerk perangai dia...abg madan tak g terawih ehh.
    bantai tido plak dia.

    BalasPadam
  16. aiiii... la abg Madan ni...
    mcm² tul ulah dia... geget kang... errr... x batal pose kan... hihi~

    BalasPadam