Selasa, 4 Januari 2011

DARI KERNA MATA..


Balik dari keje, tengok ada mahkluk tak asing atas tembok rumah. Ah, inilah dia makhluk yg paling dikehendaki kerana telah melakukan beberapa kesalahan jenayah, pecah rumah, pemburu bersiri, mengorat anak bini orang dan beberapa jenayah sivil termasuk membuang air kumbahan merata tempat.

Tak tahulah, mamat ini dah berpunya atau belum . Yg pasti muker dia mmg famous krn kesalahan di atas. Akupun naik hangin dgn dia sbb mamat2 kat rumah ini, sampai tercirit2, dibelasahnya. "Nanti dapat, mmg aku belasah pulak engko..."

Tapi tiba2, semangat aku cair. Mamat ni memang ada ilmu saikologi. Dia tundukkan kepala, kuyukan mata...alahai cair semangat marah aku yg berkobar2 tadi...timbul rasa sayang yg teramat kat dia..." Untie sayang mamat. Lepas ni, mamat jadi kucing yg baik2 yer, cayang..Untie doakan mamat dimurahkan rezeki dan dilindungi selalu...aminnnn"



"Dari kerana mata, yang mempunyai kuasa
Oh aku tergoda, aku tergoda terkecewa
Dari kerana mata, yang mempunyai kuasa
Oh aku tergoda, aku tergoda terkecewa
Dari kerana mata

Dari mata terbitnya asmara
Senyumanmu menikam jiwa
Renungan mesra menjelma segera
Aku tertawan memendam rasa.."


8 ulasan:

  1. hahahah...betul tu kak kim, kadang geram bila ada kucing luar perambat kcg kita tp bila dorang buat muka kesian tak sampai hati pulak nak marah bg makan lagi ada hehe..

    BalasPadam
  2. samala..
    lin pon cair gak tengok dia.

    BalasPadam
  3. hehehe...comel la plak kan kak kim, mmg kdg2 geram ngn kucing2 nakalkt luar tu tp sesekali tgok kesian..manala tau dorang wat prangai sbb lapar ke or sbb kurang ksih syg ke...kesiannn :(

    BalasPadam
  4. hahahahaha....memang boleh cair kalau pandang sekali kat mata kucing ni...dia pandai amik hati...wakakakak...^^'

    BalasPadam
  5. power tol kuasa saikologi budak mamat ni yer

    BalasPadam
  6. uikhh.. cantik gila bulu dia..! kaler ala2 pastel.. minat!

    BalasPadam
  7. Lawalah mamat tu... ada tuan ke tak?

    *tangkap dan hantar neuter supaya dia tak buat hal lagi*

    BalasPadam
  8. amboi kacak sungguh tu..tu yg sis tak sampai hati tu :)

    BalasPadam