Sabtu, 20 November 2010

Cuti Sekolah, buat aper..?

Horey..horey... it's holi-holiday. Cuti sekolah dah pun bermula. Seronoklah anak2ku, seronoklah juga anak2 bulusku. Taklah kesunyian macam selalu. Tunggulah kakak balik sekolah kul 2.00 nanti, barulah buka pintu, buka tingkap, barulah dpt menyedut udara yg segar.

Tapi kalau kakak ada tuisyen or program disekolah, masa kurungan dilanjutkan. Sehinggalah aku balik keje 5.00 ptg nanti. Barulah terbuka pintu. Kesian korang...

Buka ajer pintu..apalagi, meow..meowlah menyerang aku. Sampai aku nak jalan pun tak boleh. "..Alah korang ini, tadi sebelum pegi keje, kan aku dah bagi makan semua. Dah letak pun extra food utk korang top-up..." Tak tahulah, mereka ini lapar or rindu kat aku..hah, perasan..eeee


Time cuti sekolah ni jugak, banyak offer makan free. Iyaker free...? Bukanlah kemestian. Tapi faham2 ajerlah. Diorang buat kenduri tu, beribu habih.. So, apa salahnya ulur-ulur sikit. Buat lapik tangan time bersalam....


Oklah, pada anak-anak semua selamat bercuti sekolah. Pada yg naik pelamin, Selamat Pengantin Baru dan pada anak2 lelaki yg akan melangkah kealam lelaki sebenar...selamat masuk jawi....jgn nangis yer, alah sikit jer...

2 ulasan:

  1. hehe...suka tgk si putih yg mengintai kat tingkap tuh

    comel-comelnya kucing akk, geram tengok! :D

    BalasPadam
  2. yang putih tu comel...mata bundar....

    yang si tecit tu rasa macam nak dukung jer tapi takleh...alahai...heheh

    BalasPadam